Kiedy zepsuje się samochód

jściowego kończąc cykl pracy. Bieg powrotny może być ruchem czynnym lub jałowym. Wahacz stosowany jest powszechnie jako element maszyn zwłaszcza w motoryzacji. Jest używany jako element zawieszenia pojazdów od osi najc

Kiedy zepsuje się samochód

Fakt z Wikipedii

Wahacz ? sztywny człon mechanizmu wykonujący cykliczny ruch obrotowy wokół stałej osi obrotu o ograniczonym kącie obrotu. Po wykonaniu ruchu wahacz wraca do położenia wyjściowego kończąc cykl pracy. Bieg powrotny może być ruchem czynnym lub jałowym.

Wahacz stosowany jest powszechnie jako element maszyn zwłaszcza w motoryzacji. Jest używany jako element zawieszenia pojazdów od osi najczęściej odizolowany silentblokami (tulejami metalowo-gumowymi) w celu wytłumienia drgań przenoszonych z nawierzchni, po której pojazd się porusza.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wahacz


Dbaj o samochód, by długo Ci służył!

Kupując samochód, zawsze chcemy, by posłużył nam on przez długi czas. Czasem jednak zdarza się, że już wkrótce po zakupie konieczna jest wymiana pewnych części lub dochodzi do nieprzewidzianej awarii, która wymaga sporych nakładów pieniężnych. Takich sytuacji nigdy nie jesteśmy w stanie przewidzieć, jednak możemy im zapobiegać. Wystarczy w tym celu dokonywać regularnych przeglądów oraz napraw, jeśli są one konieczne. Postępując w taki sposób, będziemy mieć pewność, że nic nas nie zaskoczy, a nasz samochód będzie zawsze sprawny i gotowy do drogi. Odpowiedzialny kierowca powinien zawsze dbać o swoje auto i doglądać jego stanu nawet wtedy, gdy nie dochodzą do niego żadne niepokojące sygnały.


Podstawowe fakty

Zawieszenie pojazdu ? zespół elementów łączących koła z resztą pojazdu. Zawieszenie przenosi siły powstające na styku koła z jezdnią na nadwozie. Zapewnia komfort jazdy oraz stateczność i sterowność pojazdu. Zawieszenie jest częścią podwozia, a w jego skład wchodzą:

elementy prowadzące koło ? odpowiadają za prowadzenie, skok i geometrię zawieszenia ? np. wahacz, drążek poprzeczny (np. drążek Panharda) lub wzdłużny,
elementy resorujące (np. resor piórowy lub sprężyna śrubowa),
elementy tłumiące (amortyzator).
Ze względu na budowę zawieszenie dzielimy na:

zależne ? ruch jednego koła danej osi wpływa na drugie koło (np. sztywny most na resorach piórowych),
niezależne ? ruch jednego koła danej osi nie wpływa na drugie koło (np. kolumna MacPhersona),
półzależne ? ruch jednego koła danej osi w niewielkim stopniu wpływa na drugie koło (np. zawieszenia z belką skrętną lub resor piórowy poprzeczny).


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zawieszenie_pojazdu



© 2019 http://masakra.com.pl/